Peremajaan kulit wajah laser pecahan

kebaikan dan keburukan keremajaan kulit wajah dengan laser

Proses penuaan adalah undang-undang biologi semula jadi mana-mana organisma manusia. Tidak dapat dielakkan, tanda-tanda penuaan kulit dalam bentuk kedutan, penurunan nada dan bintik-bintik usia muncul di pelbagai bahagian badan. Wajah, kerana pengaruh sinaran ultraviolet yang berterusan, kerja otot muka dan mengunyah, cenderung mudah layu. Dengan alasan yang jelas, wanita dari semua peringkat usia ingin menjaga wajah mereka agar sentiasa segar dan awet muda. Dalam situasi seperti itu, bukan hanya krim dan topeng yang menyelamatkan, tetapi juga peremajaan kulit menggunakan pendedahan pecahan.

Intipati dan kelebihan kaedah

Teknologi ini adalah pendedahan tenaga frekuensi tinggi pada kulit. Rasuk dengan panjang gelombang tertentu menghasilkan tindak balas termal, atau lebih tepatnya, menguap sel pada kedalaman yang telah ditentukan. Kehilangan beberapa sel memprovokasi sintesis kolagen dan serat elastin. Dengan bertambahnya usia, terdapat penurunan yang ketara dalam sintesis kolagen dan elastin dalam ketebalan kulit. Serat inilah yang memberikan keanjalan kulit dan awet muda, sebenarnya menjadi bahan binaan epidermis dan dermis. Oleh itu, di bawah tindakan laser, wajah disegarkan semula.

Peremajaan laser adalah teknik moden yang telah membuktikan dirinya di pasaran perkhidmatan kosmetologi. Mari lihat beberapa faedahnya:

  • Rawatan pecahan adalah prosedur yang tidak menyakitkan. Bahkan ketidakselesaan minimum, menurut ulasan, tidak ada.
  • Teknologi ini menunjukkan kerosakan minimum pada kulit, kerana jejak selepas terapi hilang dalam 4-5 hari.
  • Teknologi ini membolehkan anda mengusahakan kawasan yang luas pada satu masa. Pendekatan ini secara maksimum mengaktifkan proses regeneratif, yang membawa kepada pelicinan kerutan secara aktif.

Kesan sampingan dan reaksi buruk setelah campur tangan yang dijelaskan sangat jarang berlaku. Yang paling biasa adalah hiperemia dan mengelupas di kawasan rawatan, gatal yang melegakan diri sendiri. Kadang-kadang terdapat pengaktifan jangkitan herpes. Dengan kerapuhan herpes yang kerap, diperlukan perundingan dengan pakar dermatologi dan pakar penyakit berjangkit sebelum melakukan peremajaan pecahan.

Apakah kaedah rawatan

Satu sesi terapi mengambil masa 25 hingga 40 minit. Terapi reparatif boleh digunakan pada wajah, leher dan décolleté. Di pejabat, pesakit sedang berbaring dan boleh berehat.

Untuk mendapatkan kesan maksimum, 3-4 prosedur diperlukan. Selang optimum antara sesi adalah 2 hingga 4 minggu. Selama ini, epidermis dan dermis mengembalikan sepenuhnya potensi pertumbuhan semula mereka. Kursus standard terdiri daripada 4 prosedur. Kesan visual yang paling ketara dapat dilihat 3 bulan selepas tamat kursus. Sekiranya perlu, sesi boleh diulang selepas 1 tahun.

Pada akhirnya, terdapat kemungkinan besar rasa gatal atau sensasi terbakar ringan, yang akan berhenti sendiri selepas 1-2 jam. Hiperemia dan pembengkakan yang tidak dapat diekspresikan berterusan selama 2-3 hari. Semasa tempoh pemulihan awal, pakar dermatologi mengesyorkan menggunakan salap dan semburan penyembuhan dextpanthenol.

Penjagaan kebersihan dibenarkan pada hari intervensi, hanya lawatan ke tab mandi atau kolam yang akan dibatasi sepanjang minggu. Jangan mengabaikan pelindung matahari - bahagian selepas rawatan sangat sensitif terhadap cahaya ultraviolet.

Pendedahan pecahan adalah kaedah yang berkesan, kesannya terhadap tanda-tanda penuaan telah dibuktikan oleh penyelidikan saintifik. Keselamatan, rasa sakit dan keselesaan campur tangan menjadikannya salah satu yang paling popular dalam praktik kosmetologi.